Vertigo Hareketleri

Vertigo Hareketleri Vertigo Hareketleri

Vertigo Hareketleri

Vertigo hastalığı, vücuttaki denge sistemlerinde meydana gelen sorunlar nedeniyle ortaya çıkan baş dönmesi ve göz ritmi bozukluklarına yol açabilen bir hastalıktır. Pek çok farklı sorunun belirtisi olarak ortaya çıkabilen vertigonun, evde kolaylıkla yapabileceğiniz hareketler ile kontrol altına alınması mümkündür.

Elbette doktor kontrolünden geçtikten ve tıbbi tedavi yöntemlerini uyguladıktan sonra bu hareketler ile pekiştirilmesi çok daha faydalı olacaktır. Vertigo hareketleri temelde oldukça kolaydır. Ancak vertigo hastalarının bu hareketleri yaparken başı dönebilir, denge kaybı yaşanabilir ve mide bulantısı olabilir. Bu nedenle hareketler zaman zaman hastaları zorlamaktadır.

İşte bu nedenle, vertigo hareketlerine başlarken oldukça yavaş ve dikkatli olunmalıdır. Hareketleri başarıyla tamamladıkça hızını ve sıklığını arttırabilirsiniz. Ancak bu artış da yavaş yavaş olmalıdır. Hareketleri ilk kez yaparken ve belli bir müddet, alışana kadar, denge kaybı yaşayarak düşme ihtimalini göz önünde bulundurmalısınız.

Vertigo hareketlerine farklı isimler verilmiştir.

Yerinde dönme hareketi: Ayaklarınızı hafifçe açıp, kollarınızı iki yana salın. Yavaş bir şekilde başlayarak kendi etrafınızda yarım daire dönün. Bu hareketi bir sette 5 defa tekrarlamanız gerekir. Baş, sağa ve sola çevrilerek harekete devam edilir. Eğer başınız sola çevrikken denge kaybı yaşarsanız sola, sağa çevrikken denge kaybı yaşarsanız sağa öncelik verilerek harekete devam edilir.

Yerinde yürüme hareketi: Ayakta normal bir halde dururken, dizlerinizi yukarı doğru çekip indirerek yürürmüş gibi yapılır. Bu hareketi bir sette 20 defa aralıksız tekrarlamanız gerekir.

Renberg hareketi: Ayaklarınızı ve kollarınızı yan tarafınıza doğru açın ve 30 saniye boyunca bekleyin. Bu egzersizi günde 2 defa tekrarlayın.

Ayakta sallanma hareketi: Ayaktayken yavaş bir şekilde öne ve arkaya doğru eğilme hareketidir. Bu hareket günde 20 defa tekrarlanır.

Ayakta baş hareketleri: Ayaklar hazır ol duruşundaki gibi bitişik halde olur. Baş ise yukarı ve aşağı hareket ettirilir. Bu hareket 10 kez tekrarlanır.

Denge iyileştirme hareketleri: Diğer hareketlere nazaran daha zor olan bu harekete yavaşça başlamanız gerekir. Zaman içinde kademeli bir şekilde arttırılabilir.

Bu hareketlere ek olarak yürümek de hastaya iyi gelir. 5 adımlık setler halinde yapılan yürüme hareketlerinin ilkinde 5 adım yürünür ve beklenir. 15 metre boyunca bu hareket tekrar edilir. Diğer aşamada ise 5 adım yürüyüp durduktan sonra hasta kendi etrafında döner ve tekrar yürüyerek geri döner. Bu aşamada hareket 5 kez tekrarlanır. Üçüncü bir yürüme etkinliğinde ise baş sağa ve sola çevrilir ve 15 metre boyunca tekrarlanır.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir